Oferujemy 3 moduły szkoleniowe, zależne od potrzeb Państwa przedsiębiorstwa:

Wstęp do zarządzania projektami

Wyjaśnimy podstawy zarządzania projektem: czym jest projekt, jakie są etapy projektu i jego najważniejsze parametry (czas, koszt, zasoby). Wyjaśnimy różnicę, między procesem, projektem, a programem. Opowiemy o najpopularniejszych narzędziach stosowanych przez kierowników projektu, pomagających w planowaniu pracy. Zdefiniujemy zasoby, jakimi dysponuje Państwa firma i zespoły projektowe. Porozmawiamy o tym, jak zarządzać komunikacją w zespole projektowym. 

Usystematyzowane zarządzanie projektami

Sprawdzimy, co zrobić, by Państwa zespoły projektowe wskoczyły na wyższy poziom skuteczności. Porozmawiamy o problemach, jakie pojawiają się przy zarządzaniu projektami. Omówimy zagadnienia takie jak: zarządzanie ryzykiem, zarządzanie budżetem, czy zarządzanie zmianą. Sprawdzimy, jakimi narzędziami dysponują pracownicy Państwa przedsiębiorstwa i zastanowimy się gdzie wdrożyć nowe rozwiązania, by stworzyć uporządkowany System Zarządzania Projektami. Wyjaśnimy czym różni się Waterfall od  Agile oraz PMI od PRINCE. Na koniec poruszymy temat zamknięcia projektu: jak zarządzać zespołem i zdobytą już wiedzą.

Ustandaryzowane zarządzanie projektami

Uporządkujemy istniejący system i stworzymy z niego standard. Powiemy, czym jest Biuro Zarządzania Projektami (PMO) i kiedy warto je uruchomić. Powiemy czym są portfele projektów i jak je kontrolować. Porozmawiamy o aplikacjach do zarządzania projektami i o zarządzaniu dokumentacją projektową. Przedstawimy sposoby zarządzania wiedzą w projektach. Zaproponujemy aplikacje napisane przez nasz zespół.

W powyższych modułach zaszyte są więc zagadnienia, takie jak:

  • Projekt: czym jest, czym nie jest i jakie są jego cele
  • Czas, koszty i zakres podstawą zarządzania projektem
  • Narzędzia kierownika projektów: WBS, burza mózgów, formułowanie celów SMART, ścieżka krytyczna, harmonogram projektu, diagramy przyczynowo-skutkowe, 5W2H, rejestr zmian, rejestr ryzyk i inne
  • Szablony dokumentów projektowych
  • Rola i kompetencje kierownika projektu
  • Komunikacja i motywacja w zespole projektowym - trudności wynikające ze specyfiki zespołów tworzonych terminowo
  • Negocjacje i budowanie relacji - zarówno w zespole jak i z klientem
  • Zarządzanie ryzykiem, zmianą, budżetem, zespołem, wiedzą oraz jakością w projektach
  • Waterfall, Agile, PMI, PRINCE - łączyć, czy rozdzielać?
  • Tworzenie Systemu/Biura Zarządzania Projektami (PMO)
  • Zarządzanie portfelem projektów
  • i inne... ustalone wspólnie z Państwem- specyficzne dla Państwa firmy!

Szanowni Państwo, w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji w Polityce Prywatności.

Akceptuję pliki cookies